Fortuna Sittard

Van clubgevoel naar identiteit

  • Strategie
  • Vormgeving
  • Communicatie

De uitdaging

Hoe ga je het gevoel en de historie van een club overbrengen in één boodschap? In een dynamisch speelveld zowel de wensen van de club als die van haar supporters en externe stakeholders bij elkaar brengen: dat was de uitdaging. Het nieuwe Fortuna moet herkenbaar zijn en blijven, maar dan beter!

Onze oplossing

We zijn onderzoek gaan doen (van directie en spelers tot supporters en sponsoren) naar het gevoel van Fortuna Sittard. Dit hebben we vertaald naar een meerjarenplan en een onderscheidende propositie die in de komende jaren passend ingevuld kan worden. Van een vernieuwde strategische visie tot aan een nieuwe mascotte.
 

“Nadat wij een strategisch traject zijn gestart met de Mannen van 80 omtrent de merkidentiteit en positionering van Fortuna Sittard, bleek al snel dat de samenwerking ons erg goed beviel. Deze samenwerking is daarom na één seizoen direct uitgebreid en voor meerdere jaren verlengd. Zij hebben, in samenwerking met onze andere design partners, een geheel nieuwe huisstijl ontwikkelt waar we ontzettend trots op zijn. Een van de nieuwe projecten waaraan we nu aan het werken zijn, is de ontwikkeling van een nieuwe mascotte die onze positionering verder kracht gaat bijzetten. Een uitdagend project waarbij we blij zijn dat we op de kennis en kunde van de Mannen van 80 kunnen rekenen.”

– Nick Verheijen, Marketing Manager, Fortuna Sittard

Fortuna Sittard
Een uitdagend project waarbij we blij zijn dat we op de kennis en kunde van de Mannen van 80 kunnen rekenen.

 Nick Verheijen
Marketing Manager, Fortuna Sittard

What's next?

We blijven betrokken als strategisch partner bij Fortuna Sittard, zowel vanuit een adviesrol als ook uitvoerend.

Fortuna Sittard

Ook dit project is interessant

Get in touch


Ben jij klaar om uitgedaagd te worden om van jouw merk een verbeterde versie te maken? Neem contact met ons op!





* Verplichte velden